アメリカの交通機関 Greyhoundが返金可能だった?!

[:ja]こんにちは.旅のゴールでもあるポートランドオレゴンも残り1日となりました.

少し前の話ですが,アメリカの交通機関でもあるバス会社Greyhoundのチケットが向こうのミスであっても返金できない件について話しました.アメリカのバス事件in North Dakota

Refundableのチケットを買えばいつでも返金できるのですが,そうでないチケットだと返金できません.でもRefundableのチケット高いんです.

でも私は諦めませんでした.グレイハウンドにもjefferson lineにも電話して確認したら,やっぱり返金できないとのこと.それでも諦めず,カスタマーセンターにメールを送りました.

バスがキャンセルされた件

バスが遅れてきて乗れなかった件の2件について確認を取ったところ,すんなりと返金ができると言うのです...

遅延の件

Dear ●●●

Thank you for contacting our office with Your concerns. We apologize for the delay in responding to your e-mail.

It is the goal of Greyhound Lines, Inc., to transport passengers in the most effective and comfortable manner possible. Unfortunately, there are many factors that can lead to unforeseen changes and delays. Although we make every effort to meet the arrival and departure times printed in our schedules, we cannot guarantee these times.

We have received your refund request. Please be advised that a credit for $●●● for confirmation number●●● was processed back to the purchasing account today. Please allow 7 to 14 business days for processing. However, the credit can take 1 to 2 billing cycles before appearing on your statement.

Once again, we apologize for the inconvenience. We hope you will not let this incident deter you from using our services and trust you will give us another opportunity to prove we can be the most reliable and economical form of transportation to meet your needs.

Sincerely,

Customer Care Analyst

————— Original Message —————
From:●●●
Sent: 6/13/2018 3:29 PM
To: customer.service@greyhound.com
Subject: question

hello.
today i supposed take a greyhound from new haven to Providence. however, it
was delayed so i took an amtrak instead.
I didnt get flexible ticket so i am asking if you can refund it.

confirmation number●●●
●●●

キャンセルされた件

●●●,

I apologize I saw they were booked online and thought they had been printed. Unfortunately, we will only be able to provide a refund for the cancelled route, as the other ticket is marked non-refundable. The ticket may be used for up to one year from the date of purchase, but will be subject to a reissue fee.

We have processed your refund for confirmation number●●● and a check in the amount of $●●● will go out in the mail by Monday July 30th; if not before.

We certainly do apologize for any inconvenience this caused.

Sincerely,

●●●

Refund Coordinator

どうなってるんでしょう.

ちなみにいずれもNon-refundable ticketなのに,やればできるじゃないか.

これ以上体力を使わせないでくれ.

と言うことで皆さんも諦めずにカスタマーセンターに電話ではなくメールを!!

[:en]Hello. I am here in Portland, Oregon which is the final destination.

Few days ago, I talked about Greyhound bus which is awful because they don’t refund even though it’s their fault.Jefferson line booked by Greyhound in North Dakota

They accept refund if you buy a “refundable ticket”  otherwise they don’t refund. Plus, the “Refundable ticket” is expensive.

However, I didn’t give up with it. I called them at first. And they said they cannot refund. But I didn’t give up yet. I e-mailed them.

1:  Case of cancelletion 2: Case of delay

and they said they can refund!!!!WTF??

1:  Case of cancelletion

●●●,

I apologize I saw they were booked online and thought they had been printed. Unfortunately, we will only be able to provide a refund for the cancelled route, as the other ticket is marked non-refundable. The ticket may be used for up to one year from the date of purchase, but will be subject to a reissue fee.

We have processed your refund for confirmation number●●● and a check in the amount of $●●● will go out in the mail by Monday July 30th; if not before.

We certainly do apologize for any inconvenience this caused.

Sincerely,

●●●

Refund Coordinator

2: Case of delay

Dear ●●●

Thank you for contacting our office with Your concerns. We apologize for the delay in responding to your e-mail.

It is the goal of Greyhound Lines, Inc., to transport passengers in the most effective and comfortable manner possible. Unfortunately, there are many factors that can lead to unforeseen changes and delays. Although we make every effort to meet the arrival and departure times printed in our schedules, we cannot guarantee these times.

We have received your refund request. Please be advised that a credit for $●●● for confirmation number●●● was processed back to the purchasing account today. Please allow 7 to 14 business days for processing. However, the credit can take 1 to 2 billing cycles before appearing on your statement.

Once again, we apologize for the inconvenience. We hope you will not let this incident deter you from using our services and trust you will give us another opportunity to prove we can be the most reliable and economical form of transportation to meet your needs.

Sincerely,

Customer Care Analyst

————— Original Message —————
From:●●●
Sent: 6/13/2018 3:29 PM
To: customer.service@greyhound.com
Subject: question

hello.
today i supposed take a greyhound from new haven to Providence. however, it
was delayed so i took an amtrak instead.
I didnt get flexible ticket so i am asking if you can refund it.

confirmation number●●●
●●●

I don’t understand how stupid they are.

It’s Non-refundable but they do. I don’t want to waste my time for this.

So don’t give up everybody who uses Greyhound! Please e-mail them not a call.

[:]

コメントする

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です